1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

rondtrekken noorwegen-zweden

Discussie in 'Backpackers forum' gestart door mieke89, 11 dec 2012.

1. mieke89

mieke89 New Member

Mijn vriend en ik spelen met het idee om in de zomervakantie met auto en tent via denemarken door zweden en/of noorwegen te trekken voor 2 à 3 weken. We zouden het graag low budget houden (voor zover mogelijk in die landen). Aangezien ik in het onderwijs werk ben ik jammergenoeg gebonden aan de schoolvakantie en zou het dus een vakantie in juli of augustus worden.

Heeft iemand tips rond kamperen en low budget reizen in deze landen, aan of af te raden plaatsen, een mooie route,...

Alvast bedankt!
    Laatst bewerkt: 11 dec 2012

2. Gecko

Gecko Super Moderator Medewerker

Hi Mieke
    In Denemarken kun je op de campings van "Vacansoleil" slapen; en je vindt ze in Faxe ( beschermde natuurgebied, op een schiereiland, vlak bij de bekende vakantieplaats Faxe en het is een van de grootste campings van Denemarken); afstand vanaf Brussel = 855 km.
    Dan heb je in Malling, ongeveer 15 km van het centrum van Arhus ( directe busverbinding) en even ten zuiden van het stad, direct aan het strand van Ajstrup; de camping heet "Ajstrup Strand Camping"; afstand vanaf Brussel = 925 km.
    De volgende ligt direct achter de duinen van Hvide Sande, op een paar passen van Nordso (Jutland) - de westkust van Denemarken ( vele lagunes, eilanden, schiereilanden en landtongen); de naam is "Nordso" en het is 960 km verwijderd van Brussel.

Alle campings staan on line : www.vacansoleil.be

Zeker maanden op voorhand reserveren, het is vakantie overal in Europa.

Voor Zweden en / of Noorwegen, je mag en kunt overal wild camperen, zolang als alles proper blijft.
    Van een vriend weet ik dat er bestaan zelfs vakantiewoningen, de deuren zijn open, er is een "brievenbus" waar je je geld kunt insteken, hout, alles wat je nodig hebt; een vereiste : even proper achterlaten.

Als ik nog iets voor je kan doen, graag !:smile:
    Groetjes
    Gecko
    Laatst bewerkt: 11 dec 2012

Deel Deze Pagina