[FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000]Corsica drieluik – deel 3[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000] [/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000]Beste lezers van dit forum,[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000]In deze tijd denken veel mensen weer na over hun zomervakantie. Daarom startte ik een drieluik over Corsica om je te informeren over dit mooie eiland. Deel 1 was een algemeen deel, dit deel 2 ging vooral over vervoer en dit deel zal gaan over het verblijf op ….[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000]Wat voor de één een gruwel is, is voor de ander het toppunt van vakantievieren….. je kent het wel de discussies over kamperen versus hotel en alles wat daar tussen zit. En wat dat betreft kunnen we kort zijn: op Corsica is voor iedereen wel wat te vinden. Denk gewoon nog maar weer aan die zin uit deel 1: [B]Corsica is Frankrijk in het klein[/B]. Hoewel, ik heb niet direct de grote budget hotelketens gezien op Corsica, maar wellicht zijn er daar ook wel wat van…..[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000]Campings heb je in overvloed: ruim 230 . Ik heb alle campings in een Excelspreadsheet gezet met een “filter”. Dat klinkt misschien ingewikkeld, maar dat is het niet: je selecteert een plaats of streek en vervolgens rollen daar alle campings uit. Ook heb ik op de kaart van Corsica aangegeven waar alle campings zich bevinden: van kleine natuur /boerderijcampings tot de grote familiecampings. Terrassencampings, strandcampings, campings aan (snelstromende) beken en riviertjes met rotsen waar je af kunt springen, campings met en zonder zwembad, disco, animatie en sportactiviteiten. [/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000]Overigens zijn die grote familiecampings niet zo gigantisch als aan de Spaanse Costas. Ook is het zo dat er weinig campings (eigenlijk geen) zijn waar jongeren hun gehele vakantie bezig zijn met roes-uitslapen/kratjes-op-elkaar-stapelen . Ja, jongeren zijn er zat, en die lusten ook best een biertje, maar over het algemeen zijn het ook sportieve jongeren die sporten en adventure willen combineren met uitgaan, strand en luieren: Corsica is er ideaal voor! Het niet voor niks dat er in Calvi een camping is die door jongerenreisorganisaties wordt geboekt voor jongerenreizen: discos, gezellige stadje, vliegveld, veerdiensten, adventuresporten, watersporten en strand in overvloed! Die camping heet La Pinède. Overigens niet de enige camping in Calvi hoor. Er zijn er meerdere.[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000]De plekken op de campings zijn wisselend, maar over het algemeen vind ik de grootte van de plaats behoorlijk. De prijzen zijn naar mijn idee niet veel hoger dan op het vaste land. Op het Corsica Prikbord ([/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#800080]http://www.corsica-prikbord.nl/viewforum.php?f=27[/COLOR][/SIZE][/FONT][FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000] ) en op Camping-Frankrijk [/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#0000ff]http://www.camping-frankrijk.nl[/COLOR][/SIZE][/FONT][FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000] worden campings besproken. In ieder geval moet het wel erg gek lopen als er geen camping te vinden is waar je je niet thuis voelt….. [/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000]Caravans en campers: je ziet er heel wat staan. Voor de grote joekels is het lastig om naar de kleinere campings in het binnenland te gaan. Deze zie je over het algemeen dat ook meer op campings langs doorgaande routes. [/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000]Ten noorden van Calvi bevindt zich een Club Medvakantieoord in St Ambraggio. Een tweede Club Meddorp bevindt zich in Cargèse, wat weer wat ten zuiden van Calvi ligt.[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000]Uiteraard is het ook mogelijk om één van de vele huizen die verhuurd worden op Corsica te boeken. Er zijn zowel nieuwe, als heel oude huizen te huur. In parken, maar ook gewoon losstaand in dorpjes of in de natuur, met en zonder zwembad, haven of wat je maar wilt…..[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000]Op parken bevinden zich vaak allerlei vormen van huisjes, chalets, caravans enz…. soms gecombineerd op een camping.[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000]Voor de GR20 en andere lange afstandwandelingen zijn er eenvoudige onderkomens om de nacht door te brengen. Ook is het daar vaak mogelijk om een tentje op te zetten.[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000]Je kunt natuurlijk ook verblijven op je boot, de vele gezellige havens zorgen voor een prima vakantie.[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000]Tijdens je verblijf kun je heerlijk genieten van alles wat een vakantie leuk kan maken: [/COLOR][/SIZE][/FONT]
- [FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000]rustig lezen in een strandstoel voor je tentje, op je balkonnetje of in de natuur[/COLOR][/SIZE][/FONT]
- [FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000]zandkastelen bouwen, beach- en volleyballen, luieren en spelen in de golven op de mooie stranden.[/COLOR][/SIZE][/FONT]
- [FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000]stenen stapelen in de beek of van rotsen afspringen in de rivier[/COLOR][/SIZE][/FONT]
- [FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000]dansen in de disco en bezoeken van gezellige strandtentjes[/COLOR][/SIZE][/FONT]
- [FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000]hiking en lange afstandswandelingen maken[/COLOR][/SIZE][/FONT]
- [FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000]paardrijden (er worden speciale paardrijdkampen georganiseerd!)[/COLOR][/SIZE][/FONT]
- [FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000]golfen op o.a. een prachtige 18 holes golfbaan Sperone nabij Bonifacio[/COLOR][/SIZE][/FONT]
- [FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000]adventure sporten beoefenen als raften, canyoning[/COLOR][/SIZE][/FONT][COLOR=blue][FONT=Verdana], [/FONT][/COLOR][FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000]klimmen, hanggliding, ULM en parachutespringen, mountainbiken/fietsen[/COLOR][/SIZE][/FONT]
- [FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000]watersporten zoals (zee-)kanoën, jetski, zeilen, kite-, wind- en gewoon surfen, [/COLOR][/SIZE][/FONT]
- [FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000]onderwatersporten als duiken en snorkelen. (Voor die laatste heb ik nog een aardige site: [/COLOR][/SIZE][/FONT][FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#800080]http://home.versatel.nl/toussaint.hesselmans/snorkelinfo/corsica/indexned.html[/COLOR][/SIZE][/FONT][FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000] )[/COLOR][/SIZE][/FONT]
- [FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000]wandelen, joggen of gewoon slenteren in natuur, dorpje of stadje[/COLOR][/SIZE][/FONT]
- [FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000]bezoeken van musea, oude (megalithische) plaatsen, vestingen en citadels, Genuese torens en bruggen. [/COLOR][/SIZE][/FONT]
- [FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000]en zelfs wintersporten![/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000]Naturistisch verblijven. Dat kan ook. Aan de oostkust zijn een paar erg mooie campings. Aan de westkust zijn de gelegenheden wat minder bekend. Graag laat ik je hiervoor naar deze site surfen: [/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#800080]http://home.wanadoo.nl/irpp/[/COLOR][/SIZE][/FONT][FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000] [/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000]Ik hoop dat ik een aardig idee heb gegeven van wat Corsica te bieden heeft. Ik schreef deze drieluik met plezier. Heb er zelf geen commerciële belangen bij en hoop dat het bijdraagt aan de inhoudelijke invulling van dit forum. Voor specifieke vragen sta ik open en surf regelmatig naar dit forum om te kijken wat hier zoal leeft…..[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000]Tot een andere keer.[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000]Wilbert [/COLOR][/SIZE][/FONT]