Los bericht bekijken

#5 (permalink)  
Oud 7 augustus 2005, 04:50
kohraya kohraya is offline
Member

Standaard

Een markt? Die van Otavalo is wereldberoemd ... juist daarom vond ik er niets aan. Die van Saquisili is vele mooier, authentiek en minder toeristisch. Best blijf je ergens in de buurt slapen zodat je voor de toeristenbusjes daar bent, want ja ... er zijn er meer die deze markt hebben ontdekt (wel ff checken wanneer het marktdag is, want dat weet ik niet vanbuiten).
De Cotopaxi is idd een aanrader. Ik deed hem echter vanuit Baños, was niet voldoende geacclimatiseerd en heb de top dus niet bereikt (morgen doe ik een nieuwe poging trouwens met de "El Misti" in Peru - 5825m).
Ik heb in het Cotopaxi N.P. ook mountainbikers gezien. Lijkt ook wel tof. Zelf heb ik in m'n eentje de rit van Baños tot Puyo gedaan waar je onderweg heel wat watervallen ziet. Het is vooal bergaf en je kan terug met de bus, alhoewel ik (onder luid getoeter en aanmoedigend gejuich vanuit passerende bussen) de rit met de fiets terug heb gedaan.
Al eens gaan raften? Zeker de moeite waard. Meestal bieden ze class 3 raftings aan. Probeer 4 of 5 eens ... dat is lekker kicken. In de zomer is het echter droog seizoen en zal je dus moeilijk een class 5 kunnen vinden. Rond Baños of Tena heb je volop mogelijkheden.
Vanuit Tena boekte ik ook een 2-daagse jungletrip waarbij ik een tocht maakte doorheen een rivier en tegen watervallen in omhoog moest klimmen. Best plezant, ware het niet dat het weer zo'n opgezet toeristisch iets was. 's Avonds heb ik daarom gedaan alsof ik ziek was, ben terug gegaan naar Tena en heb de helft van m'n geld terug gekregen.
Onze zomer is echter wel het ideale moment om de bultrugwalvis te spotten. Het is dan namelijk de paringstijd en je ziet ze met de massa als je een excursie boekt naar Isla de la Plata, oftewel " de galapagos voor de arme mensen". Je doet dit vanuit Puerto Lopez zoals Fred al zei.
De rit naar "El nariz del diablo", op het dak van een trein, is weer zo'n toeristische bedoening. Maar als je toch in Cuenca wil zijn ... ach, waarom niet he. Alhoewel, Cuenca op zich vond ik niet zo denderend. Behalve de kathedraal had het voor mij niet veel te bieden.
Voila, dat is zo'n beetje hetgeen mij nu te binnen schiet. Meer negatieve dingen dan nuttige tips misschien, maar je weet het beter op voorhand

Laatst gewijzigd door kohraya; 7 augustus 2005 om 04:52.
Met citaat reageren