Discussie: reisgenoten Afrika
Los bericht bekijken

#6 (permalink)  
Oud 6 juni 2008, 16:41
vincent vincent is offline
Junior Member

Standaard

Hey Barbara,

Kwestie van reisgenoten voor een 4x4 sta ik nog nergens, nog weinig reacties gehad.
Als 't zo blijft wordt het waarschijnlijk terug de rugzak en wachten op de bus...
Ik ben nu rustig de route aan 't bekijken die ik graag zou nemen. ( met een eventuele reisgenoot natuurlijk aanpasbaar)
Wat er voor mij wel zeker moet bijzitten is Noord-Mozambique. Ik hou ervan om het avontuurlijk te maken en op plaatsen te komen die nog niet "platgetreden" zijn.
Ik zou een vlucht boeken naar Dar-es-salaam (tanzania) en vandaar zo vlug mogelijk zuidwaards trekken naar Mozambique. De kust daar (en eilanden ) schijnt héél mooi te zijn en nog niet te toeristisch. Kust volgen tot ilha de mozambique ( door iedereen aangeraden,werelderfgoed).Dan landinwaarts oversteken tot lago niassa ( lake malawi) .Daar doe je een paar dagen over met de nodige tussenstops want de wegen schijnen barslecht te zijn( ook een stuk met de trein), maar geen enen toerist!!.Vandaar eventueel de ferry nemen en malawi binnen.
Tegen die tijd zullen er wel 3 a 4 weken voorbij zijn. Heb er max 5.
De rest moet ik uitzoeken. Terugvliegen van Malawi naar Dar? Bestaan er tickets aankomst in Dar en terug uit Lilongwe?Ben ook bereid nog verder te trekken en nog een land meer te doen... alles nog te bekijken/uit te zoeken.
Zuid-Afrika laat ik liever aan de kant. Ik ben er al geweest...hou het liever volledig zwart. Heb ook geen goesting om in Johannesburg in mekaar getimmerd te worden.
Als je zin hebt om iets gelijkaardigs mee te doen ben je meer dan welkom.
Met 2 zijn heeft veel voordelen. Ik kan/ga vertrekken voor 4 a 5 weken ten vroegste eind september en terug tegen uiterlijk eind november.
Let wel, ik heb gezien dat je 25 bent, je bent dan wel met een ouwe vent van 46 op stap hé....mijn ideale reis is een low budget road movie, ben graag onderweg zonder te weten waar ik die nacht ga slapen.mensen tegenkomen, lachen, pintje pakken. Op hoge bergen klauteren of benji jumpen is nie meer aan mij besteed. ( ik wacht wel beneden )
stuur maar iets terug als ge 't ziet zitten.
groetjes,

Vincent
Met citaat reageren