Om heel eerlijk te zijn zou ik zelf zo'n bustour niet nemen. New York (met name Manhattan) is geheel makkelijk bereikbaar per metro/taxi of zelfs te voet. Iedereen die er voor 't eerst komt zal een plaatje in zijn hoofd hebben van een machtig grote stad met miljoenen mensen en chaotische taferelen maar in werkelijkheid is alles wat je als beginnend toerist wil zien (Empire State Building, vrijheidsbeeld, Brooklyn Bridge, Central Park, enz, enz) heel makkelijk te bereiken. De straten zijn erg overzichtelijk (liggen als een raster over NY heen - afgezien van Lower Manhattan) en zijn van onder naar boven genummerd. Je moet wel een wereldvreemd figuur zijn wil je er verdwalen.
Mijn tip: neem een metrokaart voor een week (rond de 25 euro onbeperkt met de metro), je hoeft NOOIT ver te lopen voor een hotspot.
Ik spreek uit ervaring, ben er een aantal malen geweest en sta elke keer weer versteld van de hoeveelheid toeristen die in en uit deze bussen gaan/komen.
Met de metro is veel meer fun! (bijna) Altijd op tijd, sneller dan de bus en heel makkelijk onder de knie te krijgen (ze werken met kleuren, nrs en uptown (richting 't noorden) en downtown (richting 't zuiden) lijnen).
Als je vragen hebt.. shoot!
|