Wij gaan nu al een aantal jaren in de winter naar Egypte voor wat broodnodige zon en eigenlijk ergeren wij ons niet meer echt aan alle zaken die Tell opsomt. Dat is trouwens in andere derdewereldlanden niet anders, alleen misschien iets subtieler.
Egypte is wat cultuur betreft het mooiste en indrukwekkendste dat ik gezien heb. Laat ze dan maar opdringerig zijn, dat neem ik er dan wel bij.
Tell, ik weet niet of je in de souks in Luxor of Aswan geweest bent, maar ik denk het haast wel. Het eerste (toeristische) stuk word je bijna de winkeltjes in gesleept. De meeste toeristen geven het hier dus ook op. Als je dan doorloopt en in de souks komt waar alleen de plaatselijke bevolking koopt, dan heb je nergens meer last van. Dan zie je een heel andere kant van Egypte.
Over het chaotische ... moet je een keertje naar zwart Afrika gaan ... dat is pas chaotisch! Of je laten rondrijden in Colombo (Sri Lanka). Meer dan eens met mijn ogen dicht achteraan in de auto gezeten en gevreesd dat ik het niet zou overleven!
Over vuil en slecht onderhouden wegen zullen we het dan nog maar niet hebben ... Je bent niet in het nette Europa of Amerika!
|